Bełchatowskie starostwo poszukuje osoby chcącej pokierować jedną z powiatowych placówek. Zmiany zaszły na stanowisku dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Bełchatowie. W związku z tym urząd ogłosił nabór. Kandydaci muszą jednak spełnić kilka warunków.
Co zrobić, żeby zostać dyrektorem?
Wśród wymagań niezbędnych są: wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia, specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz pisemna koncepcja funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej w Bełchatowie. Powiat wymaga również polskiego obywatelstwa, braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo, nieposzlakowanej opinii oraz stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku.Starostwo ma również kilka wymagań dodatkowych. Są to: znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej w Bełchatowie, posiadanie podstawowej wiedzy o ogólnych zasadach funkcjonowania organów samorządu terytorialnego, znajomość ustaw o samorządzie powiatowym i pracownikach samorządowych oraz o pomocy społecznej.
Mile widziane są również doświadczenie zawodowe w zarządzaniu i kierowaniu personelem i znajomość zagadnień i przepisów m.in. w zakresie ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych.
Czym zajmuje się dyrektor DPS-u?
Na liście zadań nowego dyrektora są m.in. zapewnienie kompleksowej realizacji zadań DPS, reprezentowanie DPS na zewnątrz, kierowanie bieżącą działalnością, w tym zarządzanie mieniem, wykonywanie praw i obowiązków pracodawcy w stosunku do zatrudnionych pracowników, bieżące wykonywanie zadań określonych przepisami prawa obowiązującymi w zakresie planowania i realizacji budżetu jednostki.Dyrektor musi również zawierać umowy cywilno-prawne z podmiotami współpracującymi z DPS, załatwiać skargi i wnioski, a także prowadzić nadzór nad załatwianymi sprawami i opracowywaniem projektów planu gospodarczego i finansowego.
Jak aplikować na stanowisko?
Osoby chcące spróbować swoich sił w prowadzeniu placówki muszą złożyć do starostwa komplet dokumentów aplikacyjnych. Są to m.in. życiorys, list motywacyjny, kserokopie dyplomów lub innych dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy oraz szkolenia i doświadczenie zawodowe. Niezbędne jest również podpisanie oświadczeń, których lista jest dostępna na stronie powiatu. Kandydaci muszą też przygotować koncepcję funkcjonowania DPS-u.Tak przygotowane dokumenty należy dostarczyć do starostwa do poniedziałku 23 grudnia do godziny 15:30.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.