Sposoby na zaistnienie w sieci
Jak informują Polskie Badania Internetu, w styczniu 2023 roku z sieci korzystało 29,7 mln mieszkańców Polski. Ponad 95% użytkowników sieci szuka w Google informacji, produktów i usług. Jeśli zatem chcemy dotrzeć online do mieszkańców Bełchatowa, to powinniśmy zaistnieć w wynikach wyszukiwania. Jak można to zrobić? Poprzez pozycjonowanie firm z Bełchatów, ale nie tylko. Oto działania, które należy podjąć.
Reklama w ramach Google Ads
Kiedy wyszukamy jakiś produkt albo usługę, to najprawdopodobniej zobaczymy na górze wyników Google reklamy. Żeby nasza oferta mogła się znaleźć wśród nich, musimy skorzystać z systemu Google Ads. Jego największą zaletą jest możliwość pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki już w dniu rozpoczęcia kampanii – w przypadku pozycjonowania w wynikach organicznych na rezultat trzeba poczekać. Kolejnym plusem Google Ads jest opcja bardzo precyzyjnego określenia, do kogo kierujemy ofertę – łącznie z lokalizacją. Zatem reklamy mogą się wyświetlać wyłącznie mieszkańcom Bełchatowa i okolicy.Google Ads daje również możliwość promowania się na tysiącach stron, które należą do programu Google Adsense. Dzięki temu można zaistnieć m.in. w lokalnych serwisach związanych z Bełchatowem.
Pozycjonowanie strony w Google
Mając witrynę, warto pracować nad jej widocznością na słowa kluczowe, które najlepiej opisują biznes. Pozycje zajmowane w Google zależą teoretycznie od około 200 czynników. Wyciek z wyszukiwarki Yandex pokazuje, że tych kryteriów może być znacznie więcej. Duże znaczenie mają m.in.:Optymalizacja treści – należy wybrać dla każdej podstrony słowa kluczowe i następnie je wykorzystać, m.in. w nagłówkach, tytule strony i artykułu.
Link building – czyli zdobywanie odnośników, które prowadzą do witryny. Warto, aby były to przede wszystkim linki ze stron lokalnych i powiązanych tematycznie z naszą działalnością.
Optymalizacja techniczna – m.in. dostosowanie witryny do urządzeń przenośnych, wdrożenie certyfikatu SSL, poprawa wskaźników Core Web Vitals, przyspieszenie ładowania strony, usunięcie błędów związanych z indeksowaniem i inne.
Więcej na temat pozycjonowania w Google można się dowiedzieć tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-belchatow. Wymienione czynniki są tylko wybranymi z tych, które mają wpływ na widoczność w Google.
Założenie Profilu Firmy w Google
W Google w odpowiedzi na zapytania lokalne pojawia się m.in. trzypak rezultatów z Google Maps. Na samej górze przeważnie wyświetlają się reklamy, a pod nimi mapa i trzy wizytówki. Aby nasza oferta mogła się znaleźć wśród nich, trzeba założyć darmowy Profil Firmy w Google. Jednak jest to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Następnie trzeba jeszcze wygrać z konkurencją, aby uzyskać oczekiwane pozycje w rezultatach wyszukiwania. Jak to osiągnąć?Składa się na to wiele czynności – są one inne niż w przypadku pozycjonowania strony WWW. Należy wypełnić profil danymi i go aktualizować. Warto dodawać zdjęcia, wpisy, wprowadzać ewentualne zmiany danych, jeśli coś się nie zgadza. Kolejnym dobrym krokiem jest systematyczne zdobywanie opinii – najlepiej długich. Warto na nie odpowiadać. Duże znaczenie ma nazwa wizytówki – nie podawajmy w niej słowa kluczowego, tylko połączmy ważną frazę z brandem, np. Skup aut SuperFura.
Wizytówka wyświetla się nie tylko w wynikach lokalnych Google, ale także w Google Maps. Jeśli uda się wypozycjonować witrynę do top 10, a na pierwszej stronie będzie też widoczna wizytówka, zwiększa to szansę na zdobycie klienta.