reklama

Jak zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościMając lokalną działalność i ofertę kierowaną przede wszystkim do mieszkańców danej okolicy, warto wykorzystać potencjał, jaki drzemie w reklamie w internecie. Załóżmy, że biznes funkcjonuje w Bełchatowie, który liczy ponad 50 tys. mieszkańców. Jakie działania warto podjąć, aby dotrzeć z ofertą do zainteresowanych?

Sposoby na zaistnienie w sieci

Jak informują Polskie Badania Internetu, w styczniu 2023 roku z sieci korzystało 29,7 mln mieszkańców Polski. Ponad 95% użytkowników sieci szuka w Google informacji, produktów i usług. Jeśli zatem chcemy dotrzeć online do mieszkańców Bełchatowa, to powinniśmy zaistnieć w wynikach wyszukiwania. Jak można to zrobić? Poprzez pozycjonowanie firm z Bełchatów, ale nie tylko. Oto działania, które należy podjąć.

Reklama w ramach Google Ads

Kiedy wyszukamy jakiś produkt albo usługę, to najprawdopodobniej zobaczymy na górze wyników Google reklamy. Żeby nasza oferta mogła się znaleźć wśród nich, musimy skorzystać z systemu Google Ads. Jego największą zaletą jest możliwość pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki już w dniu rozpoczęcia kampanii – w przypadku pozycjonowania w wynikach organicznych na rezultat trzeba poczekać. Kolejnym plusem Google Ads jest opcja bardzo precyzyjnego określenia, do kogo kierujemy ofertę – łącznie z lokalizacją. Zatem reklamy mogą się wyświetlać wyłącznie mieszkańcom Bełchatowa i okolicy.

Google Ads daje również możliwość promowania się na tysiącach stron, które należą do programu Google Adsense. Dzięki temu można zaistnieć m.in. w lokalnych serwisach związanych z Bełchatowem.

Pozycjonowanie strony w Google

Mając witrynę, warto pracować nad jej widocznością na słowa kluczowe, które najlepiej opisują biznes. Pozycje zajmowane w Google zależą teoretycznie od około 200 czynników. Wyciek z wyszukiwarki Yandex pokazuje, że tych kryteriów może być znacznie więcej. Duże znaczenie mają m.in.:

Optymalizacja treści – należy wybrać dla każdej podstrony słowa kluczowe i następnie je wykorzystać, m.in. w nagłówkach, tytule strony i artykułu.

Link building – czyli zdobywanie odnośników, które prowadzą do witryny. Warto, aby były to przede wszystkim linki ze stron lokalnych i powiązanych tematycznie z naszą działalnością.

Optymalizacja techniczna – m.in. dostosowanie witryny do urządzeń przenośnych, wdrożenie certyfikatu SSL, poprawa wskaźników Core Web Vitals, przyspieszenie ładowania strony, usunięcie błędów związanych z indeksowaniem i inne.

Więcej na temat pozycjonowania w Google można się dowiedzieć tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-belchatow. Wymienione czynniki są tylko wybranymi z tych, które mają wpływ na widoczność w Google.

Założenie Profilu Firmy w Google

W Google w odpowiedzi na zapytania lokalne pojawia się m.in. trzypak rezultatów z Google Maps. Na samej górze przeważnie wyświetlają się reklamy, a pod nimi mapa i trzy wizytówki. Aby nasza oferta mogła się znaleźć wśród nich, trzeba założyć darmowy Profil Firmy w Google. Jednak jest to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Następnie trzeba jeszcze wygrać z konkurencją, aby uzyskać oczekiwane pozycje w rezultatach wyszukiwania. Jak to osiągnąć?

Składa się na to wiele czynności – są one inne niż w przypadku pozycjonowania strony WWW. Należy wypełnić profil danymi i go aktualizować. Warto dodawać zdjęcia, wpisy, wprowadzać ewentualne zmiany danych, jeśli coś się nie zgadza. Kolejnym dobrym krokiem jest systematyczne zdobywanie opinii – najlepiej długich. Warto na nie odpowiadać. Duże znaczenie ma nazwa wizytówki – nie podawajmy w niej słowa kluczowego, tylko połączmy ważną frazę z brandem, np. Skup aut SuperFura.

Wizytówka wyświetla się nie tylko w wynikach lokalnych Google, ale także w Google Maps. Jeśli uda się wypozycjonować witrynę do top 10, a na pierwszej stronie będzie też widoczna wizytówka, zwiększa to szansę na zdobycie klienta.

Reklama w serwisach społecznościowych

Z raportu „Digital 2022” wynika, że z social mediów korzysta ponad 27 mln mieszkańców Polski. Warto przetestować poszczególne serwisy. Rozwiązaniem, które ułatwia dotarcie do klientów, jest m.in. system Facebook Ads. Dzięki niemu można wyświetlać reklamy np. tylko mieszkańcom Bełchatowa i okolicy. Swoje systemy mają również inne serwisy społecznościowe. Jeśli tylko dany portal odwiedza nasza grupa docelowa, to warto przetestować, czy reklama przyniesie ruch.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE