Dodatek węglowy według rządowych zapowiedzi ma przysługiwać gospodarstwom domowym, w których głównym źródłem ogrzewania jest węgiel. O pieniądze mogą ubiegać się właściciele nieruchomości, które w co najmniej 85% ogrzewane są za pomocą węgla kamiennego.
Dla chcących skorzystać z dodatku nie ma ustalonego kryterium dochodowego. Co ważne świadczenie przyznawane jest na gospodarstwo, a nie na osobę, więc nawet jeśli wniosek o dofinansowanie złoży kilku mieszkańców tego samego domu, pieniądze przyznane zostaną tylko raz. Dostanie je osoba, która pierwsza złożyła dokument.
Wnioski w gminie Zelów można składać od czwartku, 18 sierpnia. Ich wzór w całej Polsce jest taki sam. Przyjmowaniem dokumentów zajmują się urzędy gminy. W Zelowie są na to dwa sposoby. Dokument można złożyć elektronicznie za pomocą platformy ePUAP.
- W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego – przekazuje Urząd Gminy Zelów.
Wniosek o świadczenie można również wypełnić w tradycyjny sposób i w formie papierowej zanieść do siedziby Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zelowie. Ten czynny jest od godziny 7:30 do 15, a we wtorki do 17.
Co ważne urząd prosi, aby do składanego wniosku dołączyć kserokopię potwierdzenia wpisania lub zgłoszenia głównego źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Wpis do ewidencji jest warunkiem koniecznym do uzyskania świadczenia.
Na złożenie wniosku mieszkańcy gminy Zelów mają czas do 30 listopada.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.