Sołtysi z naszej gminy mogą już ubiegać się o dodatkowe 300 zł do emerytury. Świadczenie przyznawane jest osobom, które pełniły tę funkcję przez co najmniej dwie kadencje (nie mniej niż 8 lat), a wypłacane będzie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Co ważne nie ma wymogu sprawowania funkcji sołtysa w sposób ciągły.
Aby dostać pieniądze, trzeba złożyć w KRUS-ie specjalny wniosek, do którego niezbędne jest dołączenie dwóch dokumentów. Pierwszym jest zaświadczenie wójta, burmistrza lub prezydenta potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa przez osobę ubiegającą się o świadczenie.
Drugim niezbędnym załącznikiem do wniosku jest natomiast oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.
- Jeżeli urząd nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia – przekazuje Urząd Gminy w Zelowie.
W takim przypadku zaświadczenie zastąpione będzie pisemnym oświadczeniem złożonym przez osobę ubiegającą się o świadczenie. Co ważne pod takim dokumentem podpisać musi się co najmniej 5 osób, które mieszkały w danym sołectwie, gdy wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.
Wnioski o wydanie zaświadczenie burmistrza można składać od początku miesiąca w sekretariacie urzędu przy ulicy Żeromskiego. Wzór wniosku dostępny jest natomiast na stronie gminy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.