Gmina Zelów pozyskała dofinansowanie na kolejny etap zadania polegającego na budowie instalacji OZE na terenie Zelowa i okolic. Informację na ten temat urząd przekazał pod koniec lutego. Wówczas w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi podpisano umowę na realizację projektu.
- Dzięki realizacji projektu łącznie, w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Zelów, zamontowanych zostanie 150 instalacji OZE. Wartość projektu wynosi 10 573 436,64 zł natomiast dofinansowanie 8 987 421,15 zł. Dofinansowanie stanowi 85% wartości projektu – informuje gmina Zelów.
Jak dodają urzędnicy, osoby zakwalifikowane do zadania będą informowane o kolejnych krokach jego realizacji. Przypomnijmy, że poprzednia (druga) edycja projektu napotkała problemy właśnie na poziomie komunikacji z mieszkańcami, którzy zgłosili chęć udziału w projekcie. Temat ten został poruszony podczas styczniowej sesji Rady Miejskiej w Zelowie.
Ekologiczna inwestycja pod znakiem zapytania
Temat poruszył wówczas radny Marcin Gral, który zapytał o termin realizacji zadania, oraz to czy udało się już znaleźć firmę, która zajmie się projektem. Wówczas głos w sprawie zabrał burmistrz Zelowa, Kamil Świtała, który przekazał, że urząd mierzy się z pewnym problemem.
- Jeżeli chodzi o drugi etap odnawialnych źródeł energii, stanęliśmy w miejscu, w którym część osób, które deklarowały chęć uczestnictwa w programie i instalacji pompy ciepła, złożyła nam rezygnację i musimy uzupełnić listę o kolejne osoby. Przed postępowaniem przetargowym jesteśmy zobowiązani do wskazania konkretnych adresów i nazwisk właścicieli nieruchomości, więc po uzupełnieniu tej listy niezwłocznie będzie przeprowadzona procedura przetargowa i będziemy realizować – mówił w styczniu Kamil Świtała.
Temat wywołał wówczas dyskusję zarówno wśród radnych zebranych na sesji, jak i później wśród mieszkańców, którzy zastanawiali się, jak to możliwe, że przebieg tak dużego zadania utrudnia brak kontaktu z dwiema osobami.
Urząd rozwiązał problem z milionową inwestycją
Okazuje się, że finalnie urzędowi udało się rozwiązać problem, a projekt mógł ruszyć dalej. O sprawę zapytaliśmy burmistrza Kamila Świtałę.
- Lista mieszkańców do drugiego etapu została uzupełniona. Aktualnie mamy ogłoszony przetarg, który pozwoli wyłonić wykonawcę, który będzie to instalował – informuje Kamil Świtała.
Jak dodaje, termin składania ofert w przetargu wyznaczony jest do 27 marca. Po tej dacie gmina będzie mogła wyłonić wykonawcę i rozpocząć montaż instalacji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.